diumenge, 6 de febrer del 2011

Benvingut - Benvinguda / Bienvenido - Bienvenida

 Vist l'èxit de la pàgina de Facebook "Motius per donar la talla", amb aquest blog volem reforçar la iniciativa, que ens demostra com el fet de considerar "models de bellesa" cossos que tenen poc a veure amb la realitat pot tenir efectes psicològics importants, especialment entre col·lectius vulnerables a determinats missatges com ara nens i adolescents.
Visto el éxito de la página de Facebook "Motius per donar la talla", con este blog queremos reforzar la iniciativa, que nos demuestra cómo el hecho de considerar "modelos de belleza" cuerpos que poco tienen que ver con la realidad puede tener efectos psicológicos importantes, especialmente entre colectivos vulnerables a determinados mensajes como niños y adolescentes.

Amb l'objectiu de conscienciar el món de la moda de la necessitat de no marginar  les talles més utilitzades per la societat, 50 personatges de la vida social i cultural catalana han penjat al mur de la pàgina de Facebook  "Motius per donar la talla" (http://www.facebook.com/motiusperdonarlatalla/) y el  blog  http://www.motiusperdonarlatalla.blogspot.com/ algunes  raons per retornar els cossos de proporcions reals a les passarel·les.
 Con el objetivo de concienciar al mundo de la moda de la necesidad de no marginar las tallas más utilizadas por la sociedad, 50 personajes de la vida social y cultural catalana han colgado en elmuro de la página de Facebook  "Motius per donar la talla" (http://www.facebook.com/motiusperdonarlatalla/) y el  blog  http://www.motiusperdonarlatalla.blogspot.com algunas razones para devolver los cuerpos de proporciones reales a las pasarelas.

 Actors, escriptors, polítics, periodistes i científics, entre d'altres, participen d'aquesta iniciativa nascuda arran de l'expulsió de la pasarel·la de Milà de la dissenyadora especialitzada en talles grans Elena Mirò.
Actores, escritores, políticos, periodistas y científicos, entre otros, participan en esta iniciativa nacida a raiz de la expulsión de la pasarela de Milán de la diseñadora especializada en tallas grandes Elena Miró.

La pàgina de Facebook i el blog  "Motius per donar la talla" vol posar de manifest com el fet de considerar "models de bellesa" cossos que tenen poc a veure amb la realitat, pot tenir efectes psicològics importants, especialmente entre col·lectius vulnerables a determinats missatges com ara nens i adolescents.
La página de Facebook y el blog "Motius per donar la talla" quiere manifestar cómo el hecho de considerar "modelos de belleza" cuerpos que tienen poco que ver con la realidad puede tener efectos psicológicos importantes, especialmente entre colectivos vulnerables a determinados mensajes como niños y adolescentes.

La creació d’aquesta pàgina de Facebook i d'aquest blog  és la primera de diverses accions del grup per conscienciar el món de la moda i, en general, la societat, de l’abisme existent entre les talles utilitzades a les passarel·les i les de la majoria de la població. 
 La creación de esta página de Facebook y de este blog es la primera de las diferentes acciones del grupo para concienciar al mundo de la moda y, en general, de la sociedad, del abismo existente entre las tallas más utilizadas en las pasarelas y las de la mayoría de la población.

D’altra banda, "Motius per donar la talla" també vol reflexionar sobre relació existent entre els estereotips físics extremadament prims utilitzats al món de la moda i els Trastorns del Comportament Alimentari, especialment  entre nens i adolescents. A Espanya  aquestes malalties afecten actualment més d’un 6% de la població femenina d’entre 12 i 21 anys. En el cas dels homes, les xifres giren al voltant del 0,3%.
 Por otro lado, "Motius per donar la talla" también quiere reflexionar sobre la relación existente entre los estereotipos físicos extremadamente delgados utilizados en el mundo de la moda y los Trastornos del Comportamiento ALimentario, especilamente entre niños y adolescentes. En España estas enfermedades afectan actualmente a más de un 6% de la población femenina de entre 12 y 21 años. En el caso de los hombres, las cifras giran alrededor del 0,3%. 

 La publicació d’un llibre i l’organització d’un esdeveniment on participin totes aquelles persones que deixin el seu motiu a la pàgina de Facebook, són algunes de les iniciatives previstes per als propers mesos.
La publicación de un libro y la organización de un acto en el que participen todas aquellas personas que dejen su motivo en la págica de Facebook son algunas de las iniciativas previstas para los próximos meses.

 El projecte està impulsat per dues  professores universitàries especialitzades en l'estudi dels efectes de la comunicació social en els Trastorns del Comportament Alimentari -Marga Serra i Mònika Jiménez- i compta amb la col·laboració  de la dissenyadora Sak Ramos, creadora de la identitat gràfica.
El proyecto está impulsado por dos profesoras universitarias especializadas en el estudio de los efectos de la comunicación social en los Trastornos del Comportamiento Alimentario - Marga Serra y Mónika Jiménez - y cuenta con la coleboración de la diseñadora Sak Ramos, creadora de la identidad gráfica.

Us animem a seguir aquest blog, llegir-lo, participar-hi activament, compartir amb tothom el vostre motiu i, sobretot, convideu als vostres coneguts a visitar-lo. Entre tots donarem la talla.
Os animamos a seguir este blog, leerlo, participar activamente, compartir con todos vuestro motivo y, sobre todo, invidat a vuestros conocidos a visitarlo. Entre todos daremos la talla.

2 comentaris:

  1. Mucha suerte¡¡¡
    aquí estoy tanto la talla, porque soy así y así me gusto.

    ResponElimina
  2. Sort amb aquest projecte!

    No tinc feisbuc així que no coneixia la pàgina, però trobo que és una idea magnífica.

    L'ideal de bellesa que es preten donar des de determinats àmbits com, per exemple, el món de la moda, o determinats esports, és quelcom absolutament allunyat de la realitat i que pot fer molt de mal a molta gent.

    ResponElimina